torsdag 9 maj 2013

Välkommen! / Welcome!


Hej och välkommen till min blogg - Frog Knitting!


Jag som bloggar här heter Stefan och arbetar om dagarna som musiker, men jag stickar också väldigt, väldigt mycket. Jag bor i Stockholm tillsammans med min sambo och två katter (och väldigt många garnnystan).
Jag lärde mig sticka redan som liten, då jag spenderade mycket tid med min farmor och hennes syster (de bodde grannar med varandra) och de stickade alltid mycket, mest strumpor.
Jag hade sedan ett långt uppehåll och tog inte upp stickningen igen förrän jag var drygt 20 år gammal, men sedan dess har det hållit i sig!

Jag har haft en lång period av att bara sticka efter andras mönster, men börjar nu så smått röra mig mot att designa en del själv, så håll utkik här efter mönster i framtiden!

Jag finns även på Ravelry. Klicka här för att komma till min profil där.

Den här bloggen kommer att börja som något av ett test, då jag har upptäckt att jag för tillfället skriver väldigt mycket online om min stickning och laddar upp mycket bilder och så, och jag tyckte det skulle vara kul att ha allt på ett och samma ställe och att ha "något eget".

Hoppas ni som läser detta vill följa med bland stickor och garnstumpar och se vad det blir av det! :)

Återigen - välkommen!

/ Stefan


Hello and welcome to my blog - Frog Knitting

My name is Stefan and I'm a musician-by-day (sometimes at night too, though), but I'm also someone who knits quite a lot. I live in Stockholm, Sweden with my partner and two cats (and a lot of yarn). 
I learnt how to knit when I was a child, as I was spending a lot of time with my grandmother and her sister (they happened to be neighbours) and they where always knitting, mainly socks. 
After that I didn't really knit at all until I was in my 20's, but I haven't really stopped since!

After having had a long period of knitting only other people's patterns I'm now moving towards designing myself, so keep a look out for patterns here in the future!

I'm also on Ravelry, please click here to get to my profile. 

This blog is going to start out as a test, since I've discovered that I'm at the moment writing quite a lot about my knitting online and posting photos and such, and I thought it'd be nice to have it all in one place and to have something of my own. 

I hope that you, dear reader, want to join me among the knitting needles and the yarn and see what comes out of it!

Once again - welcome!

/ Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar