torsdag 29 augusti 2013

Mössexperiment / Hat experiment



Mössexperiment


Nu gör jag det. Det känns lite läskigt och så, men det struntar jag i! Jag gör mitt egna mössmönster! 

Än så länge är det bara en samling av hopplock från andra mössmönster, blandat med lite egna idéer, men så småningom ska det nog kunna bli något av det! Jag har stickat en första prototyp som jag troligtvis kommer ändra en hel del på, men det börjar bli åt det håller jag vill komma, i alla fall. 

Mössexperimentet är stickat i Zauberball med stickor 2,5 mm. Jag har stickat dem på Karbonz-stickor i Magic Loop. 


Mössan är nu tvättad och ligger (eller snarare sitter) på blockning och ska skickas iväg som en present till en vän i USA i morgon. 

Sticka lugnt!

/ Stefan



Hat experiment


I'm going to do it. It feels scary and stuff, but I don't care! I'm making my own hat design/pattern!

So far it's only a concoction of different parts of other hat designs, mixed with a few of my own ideas, but I think it's going to work out at some point! I've knitted a first version, which I'll likely change quite a bit before I'm happy with it, but it's moving in the right direction at least.

The hat experiment is knitted in Zauberball with 2.5 mm (in between US size 1 and 2) needles. I've knitted them in Karbonz needles and in Magic Loop. 


The hat has been washed and is now being blocked and will be sent as a gift to a friend in the US tomorrow. 

Happy knitting!

/ Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar